ANDRA AKTIVITETER

Sölvesborgs Trädgårdsförening (www.solvesborgstradgardsforening.se)
Vi samarbetar med Sölvesborgs Trädgårdsförening och det finns möjlighet att del ta i deras aktiviteter och resor.
Anmäl till Christin Stigsdotter, tfn 0456-61012

Göinge Trädgårdssällskap (www.goinge.tgs.se)
Vi samarbetar med Göinge Trädgårdssällskap och det finns möjlighet att del ta i deras aktiviteter och resor.

NOTISER

Lennart Qvarsell, Sandv. 11 i Gualöv, tel:0760182413 säljer sticklingar av fuchsior med början omkring 15 mars. Ring först så du vet om vi är hemma. Det här är sista säsongen med försäljning av sticklingar i denna omfattning. Vi minskar ner efter hand, årets utställning blir begränsad. Till våren kommer vi även sälja äldre stammar och buskplantor.

Trädgårdsfixarna på Österlen HB. Den Engelska Trädgården är ett populärt besöksmål.
Öppettider 2018: 11-17 torsd-sönd, 10 maj - 23 septemberber. Entréavgift: 60 kr/person.
Svabesholms Kungsgård, 277 35 Kivik Tel: 073-849 11 82, 070-516 75 0                               Mer info: www.denengelskatradgarden.se

Bromsat släp med galler Uthyres av Åke Ekstrand, Bäckaskogsvägen 2, Bäckaskog.
100 kr/dygn.  Tfn 044-531 00

Unik trädgård med massor av rariteter hittar du på adress Ängsringen 26, Karlshamn.
Ta kontakt med Rolf eller Britt-Marie Svensson för visning. Telefon 0454-141 94

Har du problem i trädgården eller behöver råd om trädgården tag då kontakt med trädgårdsrådgivare Yvonne Henriksson Hushållningssällskapet i Kristianstad Telefon 0768-63 95 75.

Denningarums Gård, en spännande och trevlig utflykt. Visningsträdgård med massor av olika sorters bärbuskar.
Gårdsbutik, servering, olika djur att titta på och andra spännande aktiviteter.
Öppet juni-sept, kl. 12.00–18.00 alla dagar. Tel. 044-440 08. (www.denningarumsgard.nu)

Ulriksdals Trädgård på Kivik. Plantskolan med det stora sortimentet av annorlunda växter. Lönnar, magnolior, ovanliga träd, julrosor, woodlandväxter. Öppet 1 april-8 okt, ons.-sön, kl. 11-17. www.edafos.se. 0414-706 10.

Margretetorps Trädgårdsmässa
Föreläsningar, utställare, idéträdgårdar och aktiviteter. Margretetorps Trädgårdsmässa bjuder 19-21 maj in till en helg fylld med inspiration och kunskap för hela familjen.www.margretetorpsmassan.se

INKAS I BLOM Trädgårdsdekorationer. 10 % rabatt för medlemmar Öppettider finns på hemsidan www.inkasi.com

Denzab AB Arborist, trädfällning, stubbfräsning, plantering och trädvård. Har motorsågskörkort.
http://www.denzab.se tele 044-21 80 00 info@denzab.se

INKÖPSSTÄLLEN med rabatt
Ta med giltigt medlemskort, som uppvisas INNAN personalen slår in varorna i kassan!

Solhaga Gardencenter, tfn 044-12 82 14. 10 % rabatt på ordinarie pris på inomhus och utomhusväxter. Förmånen gäller 1/1 – 31/12. För att rabatten skall gälla MÅSTE medlemskort och legitimation visas upp INNAN personalen börjar slå in varorna i kassan. Ej rabatt på snittblommor och arrangemang. Medlemsrabatten kan inte kombineras med STAMMIS-kortet (vårt kundklubbskort).

Stensjö säteri i Gualöv 044-546 60. Barkmull och dyligt.

Tages i Söndraby Oppmannavägen 480, 290 37 Arkelstorp, tfn 070-537 15 05. Presentartiklar & heminredning blommor & blomsterarrangemang, möbler, kläder, konst, begravningsdekorationer. 10 % rabatt. Visa medlemskort!

Park & Trädgårdsmaskiner.  Karlsgatan 17 (på Vilan), 044-12 23 74 , info@parkochtradgard.se
Robotgräsklippare, trimmers, handredskap.  Vi har alla maskiner till DIN trädgård.
10 % Rabatt på reservdelar vid service av maskin., 5 % Rabatt på alla maskiner (gäller på Ordinarie pris)

UPPROP

Vi vill gärna se fler av våra medlemmars trädgårdar. Det är något som uppskattas av alla.

Hjärtligt tack till de som redan visat sin trädgård.!!

Hedersmedlemmar:

Viola Johansson     Haldo Edlund