Österlenresa till Kivik lördag 26 maj

Vi började med en guidad tur med Marie i Den Engelska Trädgården på Svabesholms Kungsgård. Ett fantastiskt resultat av flera års arbete för att göra denne besöksträdgård till något alldeles extra.

Sedan for vi vidare till Esperöds Aroretum där vi fick en guidad rundtur med Bo Hanson, ägare till Herrgården och Arboretet samt konstnär. Mycket intressant! Kan varmt rekommenderas.

Bo berättar och visar.

Hörnhems Handelsträdgård tisdag 22 maj

Vi var ett stort gäng som besökte Hörnhem för att få se lite bakom kulisserna och få handla i Orangeriet.

Lite information från Bror.

Växtmarknad på Kjugekull lördag 5 maj

Dags för årets Växtmarknad. Soligt och varmt. Många utställare och glada besökare!

Mycket att välja på hos våra utställare.

Tre glada damer i solen!

Workshop Rosor 24 mars 2018

Tillsammans med Rosensällskapet i Skåne och Kristianstads Kommun hade vi drop in i Hälsoträdgården för alla som ville lära sig beskära rosor. I orangeriet fanns kaffe och mer information och ute i rosariet visade vi hur man gör och gav möjlighet till allas frågor. En mycket trevlig dag i Tivoliparken!

Ivo Möttus, Jenny Puertas, Annika Andersson och Erik Karlsson

Workshop Tomat & Basilika söndag 4 mars

Ett samarbete med Kristianstads Kommun. Workshop i orangeriet och i växthuset där de som kom fick lära sig odla tomat från frö och lära sig odla basilika och annat i olika hydroponiska odlingar. Mycket folk, gott kaffe och glada trädgårdsentusiaster - kan det bli bättre än så. Mycket välbesökt aktivitet.

Jan Malm lär ut om tomatodling från frö i växthuset

Andreas Andersson pratar om hydroponisk odling i orangeriet