Danmarks resa 2018

Trädgårdsföreningens resa till Jylland, 4 dagar 29/6 - 2/7 2018

Följ med på en trevlig resa till Danmark. På denna tur får man uppleva Jespershus, Den Japanska haven i Broby, Birkegårdens Haver, Anne Just Have, Blomstervaerkstedet/Viskum Snaps och mycket mycket mer…

Dag 1,

Avresa tidig morgon. Vi åker mot Malmö och via Öresundsbron når vi Danmark. Vårt första besök gör vi i Birkegårdens have där vi först intar en busfika med fralla som ingår i resan. Efter besöket där går färden vidare till vårt hotell där gemensam middag väntar.

Dag 2,

Efter frukost beger vi oss till Jespershus där vi får gott om tid att titta på deras fantastiska parkanläggning. Parken är nordens största och här finns ca 500 000 sommarblommor och ca 30 000 rosor samt akvarium, terrarium, fågelpark och fjärilsland med tusentals fjärilar som flyger fritt i en tropisk miljö. Efter besöket åker vi tidig eftermiddag till hotellet där resten av dagen är fri.

Dag 3,

Efter vår frukost åker vi till Anne just have där vi får en guidad tur i denna trädgård. Efter besöket åker vi vidare till Blomsterverktaden/Viskums snaps där vi får prova 2 snapsar samt gå runt i deras trädgård. Sen eftermiddag återvänder vi till hotellet där kvällen är fri.

Dag 4,

Efter frukost checkar vi ut från vårt hotell och åker söderut. Vid lunchtid kommer vi fram till den Japansk have i Broby på Fyn. Efter besöket går färden vidare och senare på eftermiddagen når vi Sverige igen efter fyra fantastiska dagar i vårt grannland Danmark.

Pris: 3800: - (enkelrumstillägg 1160: -)

I priset ingår: Resa med turistbuss. Tre nätter på Hotel del i dubbelrum med Frukostpension och middag dag 1. Broavgifter. Vägskatt, Rundvisning och entré inkl. 2 snapsar på Blomstervearstedet/Viskum Snaps. Besök med entré På Anne Just’s Have i Hune. Entré till Jespershus Blomsterpark. Entré till Birkegårdens Haver i Tågerup. Entré till den Japanske have Samt reseledare. Sista anmälningsdag är den 15/5 2018

Intresseanmälan till resan kan göras till Jan Malm på tel. 044-24 41 43 eller 070-230 05 51. Det går också bra att maila. malmjan@gmail.com. Detaljerat program kommer att finnas på vår hemsida längre fram.  www.kristianstadstradgardsforening.se.