Hantering av personuppgifter

GDPR, vi hör det överallt och det gäller även en förening som vår, Kristianstads Trädgårdsförening. EUs nya förordning om dataskydd, General Data Protection Regulation, är igång sedan 25 maj 2018. Kortfattat så innebär den för oss att vi har ett krav på oss att hantera alla våra medlemmars personuppgifter väl och förhindra att data används på ett integritetskränkande sätt.

Vi - styrelsen för Kristianstads Trädgårdsförening - har sparat namn, postadress, telefon och mailadress för våra aktiva medlemmar i föreningen. Ett år efter att man inte längre betalar medlemsavgift så plockas alla uppgifter bort ur registret. Vi har ingen databas utan samlar informationen i excel-format. Uppgifterna lämnas inte vidare på något sätt, utan används endast av oss i Kristianstads Trädgårdsförening.

Om du har några frågor eller vill att vi inte har dina uppgifter i vårt excel-ark, hör av dig till oss på vår mailadress eller ring vår kassör som har hand om registret.

info@kristianstadstradgardsforening.se

Caroline Nilsson - kassör - 0722-277804